Contact

In Aanpak Oosterhamrikzone werkt de gemeente Groningen nauw samen met de provincie Groningen, Rijkswaterstaat en Groningen Bereikbaar.

Contact

Vragen over werkzaamheden, verkeer en bereikbaarheid

Heeft u vragen of klachten over de werkzaamheden, de verkeersprojecten en de bereikbaarheid in en rondom Groningen? Neem dan contact op met het Loket Verkeer & Werkzaamheden. Bij dit centrale loket in de gemeente Groningen kunt u bijvoorbeeld terecht met de volgende vragen:

  • Hoelang is het fietspad in mijn buurt nog afgesloten?
  • Hoe blijft de stad bereikbaar tijdens de uitvoeringsperiode?
  • Ik heb een klacht over werkzaamheden in mijn buurt.

Stel uw vraag via het formulier of bel: (050) 367 89 89

Vragen over Aanpak Oosterhamrikzone

Heeft u een specifieke vraag over het plan Aanpak Oosterhamrikzone? Dan kunt u terecht bij projectbureau Aanpak Oosterhamrikzone. Het gaat hierbij om vragen zoals:

  • Waarom is er een nieuwe autoverbinding nodig?
  • Wat zijn de gevolgen van het project op geluid, luchtkwaliteit of hoeveelheid verkeer?
  • Kunt u een presentatie over het project verzorgen of een rondleiding geven?

Oosterhamrikkade ZZ 119
Postbus 7081
9701 JB  GRONINGEN
Email: aanpakoosterhamrikzone@groningen.nl

 

 

Informatiecentrum Aanpak Oosterhamrikzone

De projectorganisatie is gevestigd in het tijdelijke informatiecentrum aan de Oosterhamrikkade Zuidzijde 119. Het informatiecentrum is overdag geopend op woensdag van 9:00 uur - 17:00 uur. Tijdens deze tijden bent u van harte welkom en kunt u rustig het presentatiemateriaal bekijken.

Spreekuur

Heeft u specifieke vragen of zorgen? Wilt u graag persoonlijk met één van de projectteamleden in gesprek? Dat kan iedere woensdag van 9:00 uur - 10:00 uur een spreekuur in het informatiecentrum. In de even weken is het spreekuur ook op donderdagavond van 19:30 uur - 20:30 uur. Het spreekuur op donderdagavond is alleen op afspraak!

Toegankelijkheid

Het informatiecentrum is toegankelijk voor mindervaliden.

Servicenormen

De gemeente Groningen vindt het belangrijk om haar dienstverlening steeds verder te verbeteren. Daarom hanteert zij servicenormen, zodat u weet wat u van de gemeente mag verwachten.

Reacties

  1. J.Siepel

    14:14 16 mrt 2018

    Geachte heer/mevr,
    Met belangstelling aanpak Oosterhamrikzone gevolgd, de Artist inpression geeft een vertekend beeld van de Vinkenstraat, zo breed is de straat niet, ook onzalig is het bus vervoer door de Vinkenstraat te laten gaan, dit zou dan dagelijks van de huidige dienstregeling op 448 bussen komen, ongekend. in de jaren 50 en 60 heb ik gewoond in de Vinkenstraat, in die periode reden er zandwagen van de Firma Rijks en de Web door de straat, en dat werd toen al zeer hinderlijk gevonden,
    trillingen en geluid.
    Misschien een optie, een deel van het kanaal dempen en aan de noordzijde ca 2 meter toevoegen aan het trace, een andere optie is het hele Oosterhamrikkanaal dempen, en voor de woonboten een andere oplossing vinden of creeren.

    groeten,
    Jakob Siepel

    1. Elise (communicatieadviseur)

      14:11 22 mrt 2018

      Dag meneer Siepel, bedankt voor de reactie. In de voorkeursvariant Splitsing rijdt de bus door de Vinkenstraat. Daarvoor is meer ruimte nodig. Sinds 2008 hebben de gemeente en Nijestee plannen voor de sloop en nieuwbouw van de Vinkenstraat noordzijde. Dit zijn woningen van Nijestee. Daarmee wordt in de tekeningen rekening gehouden: door de sloop schuift de rooilijn twee meter op en ontstaat meer ruimte voor de bus.

      De optie die u noemt om een deel van het kanaal te dempen, was onderdeel van de variant Bundeling die we de afgelopen maanden hebben onderzocht. Die variant kreeg niet de voorkeur om verschillende redenen. Het hele kanaal dempen is ook geen optie, vanwege de belangrijke rol van water in het gebied, maar ook omdat het Oosterhamrikkanaal bevaarbaar moet blijven en omdat de woonschepen behouden moeten blijven.

Laat een reactie achter
  • Wordt niet openbaar gemaakt