Een verkeersplan voor de oostelijke stadswijken: bewoners en organisaties praten mee

08-09-2017

  • Informatiebijeenkomst
Een verkeersplan voor de oostelijke stadswijken: bewoners en organisaties praten mee

Hoe komt een verkeersplan tot stand en hoe kunnen we de ervaring van de omgeving daar bij gebruiken? Deze vragen stonden gisteravond, 7 september, centraal tijdens de eerste werksessie voor het nieuwe verkeersplan voor de Oosterhamrikzone en de omliggende wijken. Bewonersorganisaties, wegbeheerders en belangenorganisaties deelden hun wensen en ervaringen met de specialisten van de gemeente en van ingenieursbureau Sweco.

Het ontwikkelen van een verkeersplan is een van de projectonderdelen van Aanpak Oosterhamrikzone. Een verkeersplan is een vrij technisch verhaal en doorgaans het domein van doorgewinterde verkeerskundigen en andere vakspecialisten. Toch wilden we de omgeving en organisaties gelegenheid geven om vroegtijdig mee te denken. Een vrij unieke situatie en geen dagelijkse kost voor de meeste deelnemers. Dat vroeg om extra aandacht, tekst en uitleg. En om misverstanden op te helderen. Zo gaat het verkeersplan niet alleen over de Oosterhamrikzone. Het verkeersplan betreft alle oostelijke stadswijken, globaal het gebied tussen het Damsterdiep, Petrus Campersingel en de Bedumerweg.

Riep de presentatie soms nog de nodige vragen op, tijdens de groepsgesprekken na de pauze kwam de discussie goed op gang. En het belangrijkste; er kwamen interessante onderwerpen op tafel. Zo werd er gepraat over de verkeerscirculatie in de wijk, het wel of niet aansluiten van zijwegen, de gevolgen van de Fietsstraat Korreweg voor het openbaar vervoer, pendeldiensten met busjes en de bereikbaarheid van het Ebbingekwartier per auto.

Sweco brengt alle ideeën en suggesties samen en maakt hiervan een leesbaar document. Zodra het document klaar is publiceren we dat op deze website.  

Impressie van de bijeenkomst

Reacties

Nog geen reacties

Laat een reactie achter
  • Wordt niet openbaar gemaakt